Tuesday, August 3, 2010

Cloth Diaper Review


Kalau dah namanya menjual Cloth Diaper, mestilah nak tau perbandingannyer.. ye tak?

OK.. (ini cuma pendapat peribadi)

Sebelum ni saya pernah gunakan CD Lunatots dan CD Babyland. Bagi saya, kedua-duanya unik. Jika nak dibandingkan saiznya, CD Lunatots besar sikit tapi bila dah jadi saiz S, saiznya hampir sama dengan CD Babyland yang bersaiz S.

 CD Babyland - nampak macam kecik tapi kualitinya tidak mengecewakan. Saya suka :)

Then, saya mencuba CD Rainbow, permukaan inner yang lembut dan rasanya baby pun suka. Insertnya pun lembut. Saya suka... :)
 CD Rainbow - sangat lembut, sesuai utk kulit bayi

CD Coolababy, saya mencuba CD Coolababy Bamboo Charcoal. Saya pakaikan Hamzah hingga ke pagi dan tiada ruam jika lambat tukar CD. Warna snap buttonnyer pun sama dengan warna CD. CD ni saya syorkan jika anak anda mempunyai masalah ruam lampin yang serius.  
CD Coolababy Charcoal - warna snap button yang sama dengan warna CD

CD Sunnybaby Minky ni agak besar sebenarnya... Saya pakaikan CD ni pada waktu malam dan muat 3 inserts... Muntut Hamzah besar jadinya. Mempunyai corak yang menarik dan berbaldu, fuyoh....
CD Sunnybaby Minky - mempunyai corak yang menarik dan sesuai untuk bayi/anak yang besar 


Ini adalah pendapat saya sendiri. Tidak dipengaruhi mana-mana pihak. Cubalah try, kalau takut nak try banyak, beli 1 jenama 1 CD.. tengok kesesuaian anak anda. Tapi yang paling penting, kena pre-wash sebanyak 3 kali atau lebih.


No comments:

Post a Comment